Så många möjligheter

Alltså det är ganska sjukt at jag, JAG sitter här och letar häst. En EGEN häst.DET trodde jag aldrig och då menar jag aldrig, skulle vara en möjlighet för 5 år sedan, hade jag vetat det när jag 12 hade jag ju svimmat av lycka. Mina föräldrar har alltid blivit arga varje gång jag börjat prata häst när jag var yngre. Det blev liksom ingen disskussion alls, för det fanns inget att diskutera. En häst fanns inte på kartan, alls.

Men ändå sitter jag här nu och letar häst. Jag tror inte riktigt att jag förstått att jag verkligen gör det. Att det är på riktigt. Det har ännu inte gått in liksom.

Nu när man väl letar häst känns det som att det finns så otroligt många olika valmöjligheter. Hopphäst, dressyrhäst, allround kanske western? Sto, vallack, halvblod, en arab kanske? Jag blir nästan lost i smeten och är så öppen på förslag så att jag tillslut nästan inte vet vad jag vill längre.

Som en arab, tja, varför inte liksom? Jag tycker de är rätt tuffa, synd att de är så små bara och de ser ju ut som porslinshästar nästan! Hade de varit runt 163 och en GROV vallack fast med samma nätta utseende och härliga gångarter hade jag kanske varit såld. Dessutom är dom ju supercoola för att de finns i så många olika fäger. Haha tuffingar.

Nej det är bara jag som läst lite för mycket hästannonser och blivit snurrig av alla olika sorters hästar det finns där ute. Det jag söker är nog en allroundhäst med kapacitet för lättare hoppning. En som man verkligen känner att "den här känns det rätt med" en som man kan ha kul med och känner sig uppskattad av, en vän. Sen skall man gärna kunna hoppa med den 1 gång i veckanoch den skall tycka om det och det skall flyta på. Men ändå känner jag att man skall ha roligt de andra 5-6 dagarna också och de skall fungera och de dagarna överväger mer (tror jag) än den där 1 dagen i veckan när man hoppar. Det är det som fått mig att fundera på en allroundhäst istället. Så en hopp eller allrounhäst så får det nog allt bli.

ojoj, flumminlägg, nu får jag allt sluta läsa hästannonser ett tag ;)

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: Hon har nästan inge svart i svanen och manen är för kort att göra armband av, så mest vitt, men en liten svart slinga =)

2011-12-14 @ 13:53:45
URL: http://evelinaoskarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0