Lucka 7-Adventskalender 2011


-Lucka 7-

Ett nytt sätt att spänna upp din häst säkrare på. Med hjälp av eqi-pings. Här kommer lite information om dem taget från Ridsport-online


Equi-Ping är ett nytt säkert sätt att binda upp din häst.

Användarinstruktion:
Fäst Euip-Ping i metallringen i stallväggen, boxen, spolspiltan eller transporten. Fäst därefter grimskaftet i Equi-Ping.

Om din häst eller ponny får panik och kastar eller slänger sig, öppnas Equi-Ping när ett visst motstånd har uppnåtts, för att undvika att hästen skadas.

Equi-ping kan användas om och om igen.

Equi-Ping har fyra "taggar" som gör att du kan reglera hur mycket kraft som behövs för att den skall öppnas. Den är konstruerad för att användas med alla fyra taggarna stängda, men om du ex har en mindre ponny eller om du vill att mindre kraft skall tillämpas för att öppna den, så föreslår vi att du endast stänger tre taggar. Säkerhetsmekanismen är lätt att öppna och stänga.

Equi-Ping finns i flera härliga färger - Välj den som passar dig bäst!

Equi-Ping fick BETA 2011 års innovationspris som årets produkt.



Finns för 79 kr hos http://www.ridsportonline.se

Jag tror själv att det är ett rätt bra sätt att spänna fast hästen i tex. transporten eller om man står ute. Jag vågar tillexempelt aldrig binda fast hästen klokt när jag skall ducha dem ute i bommen för jag är rädd att de skall få panik och dra och iinse att de sitter fast och få ännu mer panik.
Här är vår uppbindningsbom som jag är rädd att binda fast hästarna vid ifall de skulle få panik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0