-Luciaritt utan häst-

Idag hade vi vår årliga Luciaritt. Jag har varit med en gång tidigare i fjol blev det ingenting när jag hade Indie då det var storm snö och IS gick inte att gå på vägen ens. Vår Lucia som alltid är Lucia kunde inte komma idag så istället blev det jag som fick vara Lucia. Eftersom jag inte hade någon häst var F snäll och tog vagnen på hennes pålle så att vi båda lunde åka och jag kunde följa med. 

Det roligaste är såklart att pimpa hästarna med massor av glitter rosetter band julgransprydnader, tomtemössor och renhorn. Älskar det sen det där att man måste skunga också är vi inte sådär jättebra på. Vi brukar rida runt i vår socken och vi brukar minst vara 6 stycken ryttare med hästar. Men i år blev det fyra ryttare och två hästar med vagn.

Pappa tog massor med kort med min systemkamera och jag var så glad att äntligen få några kloka luciabilder. Annars brukar det bara bli mmobil bilder och digitalkamerabilder (som man nu tycker ser värelöst fula ut då man blivit bortskämd med systemkameran) jag hade även varit duktig och ställt in en bra manuell inställning och allt. MEN vad ser jag nu när jag kommit hem och skall titta på korten då? Att det inte finns några! Inte ett endaste kort! P.g.a minneskortet som glappat eller något och inte suttit i kameran klokt! Hur surt är inte det?! Och vi som ställde upp oss så fint och allt. Bläh på det, då får det bli suddiga mobil och andra bilder som vanligt då....Så irriterande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0