Klantigt x2

Jag och L red ut en sväng idag. Det är så tråkigt att det blir mörkt så fort bara. Jag tog stallägarens ponny. JAg lyckades ävem med att inviga och förstöra hennes nya utrustning, som jag tog utan att fråga..Wups.

Stallägaren hade varit i Ullared för några veckor sedan och köpt benreflexer till hennes häst. Jag försökte ringa henne idag och fråga var de var och om jag kunde låna dem. Men hon svarade inte och jag hittade dem, så kom jag fram till att jag borde kunna ta dem trots att hon inte öppnat de då det började bli riktigt mörkt ute och det är ju en säkerhet både för hennes häst och mig. Så jag öppnade dem och skulle inviga dem så drar jag i fel "stropp" och drar sönder hela reflexen. Så himla klantigt. Den fungerar ju, men den är ändå trasig. Så jag fick tejpa den. Och så glömde jag berätta det när jag pratade med henne i telefon idag. Klantigt nr 2. :/

Det som är så typiskt är att hon betalade ca 20-30kr för fyta stycken på ullared, och skall jag köpa lika dana här kostar de 79kr för två stycken. Och nej, det är inte bättre kvalité, har använt båda.. Så får väl se hur jag gör, men tror inte att hon kommer bry sig så jättemycket men ändå, surt liksom..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0