Hästars rygg

Alltså när jag kollar på hästannonser så är hästar med svankrygg ett stort "NO,NO" men egentligen har jag ingen koll, har hästen däremot en väldigt  rätt så rak rygg har jag ingenting emot det. Men egentligen kan jag ingeting om svankhästar. HAr hästen svank går det då att bygga upp muskler så att den får en mer "normal" rygg? Eller jag antar att dte går men jag tror att det är väldigt svårt och att det inte fungerar på allt för svankiga hästar.

Men sen att jag mer gillar hästar med rakare rygg  är säkert inte så mycket bättre det heller?

Någon med erfarenhet av svankryggiga hästar som byggt upp musklerna i den så den blivit "rakare"? Eller någon som har något annat att säga om svankryggiga/rakryggade hästar?
Indie hade en rätt så rak rygg

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla hästar har olika ryggar, vissa har raka andra har mer böjda. Det är vanligt att hästar kan bli svankiga på äldre dar. Visst är det bra att träna och muskla upp ryggarna men de blir inte rakare för det. Vissa hästar kan dock ha böjd rygg, men blir rakare vid ridning.

2011-12-11 @ 08:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0