Häst sökes!

Söker häst. Och jag bor på Gotland, Sveriges hästtätaste län men ändå känns den som att det inte finns några hästar till salu? Jag tycker att jag faktist har rätt många "hästkontakter" och de känner andra hästfolk o.s.v. Men var är alla hästar?

Alltså jag känner hästfolk på norra gotland och längst ned på södra gotland och har hästkontakter överallt känns det som men ändå hittar jag inga hästar? Jag kommer väl snart bli känd som "hon den där tjejen som letar häst men aldrig hittar någon" över hela gotland också.
Jag ringde faktist på en idag, (hatar att ringa okända personer det är absolut det värsta jag vet) som jag faktist tror skulle ha passat perfekt. Lagom ålder, lagom hög, lagom utbildad och trygg och säker. Men tyvärr var den såld. Så typiskt. Bara att leta på. Varje gång man hittar en annons som man känner att den där kanske är perfekt och hästen sedan blir såld osv. tänker jag alltid att okej, det kanske inte var meningen då det kommer kanske en som är bättre, har finae trav eller är lite lägre i mankhöjd osv. Men nu börjar jag bli en anings rastlös. Sedan jag började rida har jag allttid varit den som fått hoppa runt på olika hästar och ridit en massor av olika hästar och aldrig haft EN som jag kunnat fokusera på. Alltid omkringhoppande bland 5-6 olika hästar i båda stallen jag varit i. (Förrutom när jag hade In die och Cinnamon då)Har jag väl fastnat för en häst har den antingen fått avlivats eller blivit såld. Men samtidigt skall jag se det positivt jag har förmodligen lärt mig en hel del genom att rida så många olika sorters hästar. Men ändå. Jag börjar bli trött på att lägga ned massor av energi och arbeta på olika hästar för att de sen skall säljas eller avlivas osv.
Jag vill ha EN häst jag vill hitta MIN häst så att jag bara kan arbeta med den och komma någonstanns inte hoppa runt mellan olika hästar för att träna på grunder hela tiden. Den lyssnar inte klokt i galoppen, den jobbar inte korrekt, den måste ha mer framåtbjudning osv. Jag vill komma vidare inte bara tragla på grunderna hos massor av olika hästar. OCh med det menar jag inte att jag inte är tacksam över att ha fått ridit så många olika indvider utan jag menar att jag börjar bli trött på det efter 10 år av omkringskuttande på olika hästar. Jag vill ha en, en som jag kan lägga ned all tid på, en som jag kan hålla på att arbeta med och en som jag kan känna att jag hör ihop med.
Det är b.la. även därför som svar till anonym jag inte vill ha en allt för gammal häst, för jag vill inte att den skall dö eller få avlivas när jag väl fått kommit igång och jobbat med den.
Så har någon en häst till salu får ni jättegärna maila till [email protected] och "anonym" om det är så att du råkar ha en häst som är 16 så sure maila och berätta om den, det skadar aldrig liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0