2012

Som alla andra tjatar och skriver om 2012 nytt år nya möjligheter och bla, bla, bla. Men visst de har en poäng med det hela, men inte behöver man väl ett nytt år för att få nya möjligheter och börja om med vissa saker? Nyårsafton är bara för folk som inte kan börja om och ta tag i saker nästa dag utan måste ha ett nytt år för att "börja om" eller "göra något nytt" eller förändra något. Inte för att jag anser att det är fel att "börja året som en ny männska" och allt vad folk pratar om. Jag anser bara att att man inte behöver vänta till nyårsafton  för att skapa mål åt en eller göra någon förändring i sitt liv. Men det är bara vad jag tycker.

Nu till hästarna då, har ridit en barbacka tur med C och A idag på stallägarens ponny. Så otroligt härlig pch det var sådär riktigt smällkallt och vindstilla ute. Blev härliga barbackagaloppsträckor idag också så mysigt! Men kommer förmodligen vara helt död i benen i morgon.

Sen tillbaka till 2012snacket då. Jag kommer inviga året med att jobba, skoj, skoj. Jag börjar vid 22.00 i kväll och slutar vid 06.00 i morgon. Då det blir min nyårsafton. Men vad gör man inte för att få pengar till den kommande hästen som jag skall köpa. Som jag förhoppningsvis skall köpa om jag hittar någon.
                                  
Det är väl det största målet för mig 2012 att hitta MIN häst, min EGNA häst, helt sinnsesjukt att det faktist snart kommer att hända och köpa den och jag skall känna att Det här är min häst, och det känns så jävla bra. Jag skall känna att den här hästen är vekligen PERFEKT för mig och det skall kännas så jäkla bra. Det är en av de stora sakerna jag vill uppnå 2012 och gärna rätt snart också. Men jag har även lovat mig att jag skall take it eazy, som min gamla idrottslärare alltid sa. Ta det lungt inte stressköpa något, utan VÄNTA och ha TÅLAMOD så att jag får den där känslan att det här känns SUPER. Men vad som väntar är bara att återstå och se.

Slutligen ett tips fråm mig som jag skrev i fjol:
"Ha reflexer på hästarna i kväll om de går ute, ifall de skulle bli rädda och rymma ut på vägen så att folk kan se dem"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0