Härlig uteritt

Red en superhärlig ridtur med M och L idag. Så sjukt härlig var den. Jag och M började med att rida på banan medans vi väntade på att L skulle komma.

Sen när hon kom red vi ut. Det enda (?) positiva med hösten är alla åkrar som man kan rida på. Vi stannade vid en åker där de gjort stora rundbalar där fick dem som ville trava och galoppera runt. Så sjukt härligt att kunnagaloppera ute och sätta den där  galoppen som ingenting. Gjorde lite galoppombyten och allmänt njöt av ridturen. Sen travade och galopperade jag slalom mella höbalarna. Sen fortsatte vi till den stora dammen och red ett varv där sedan bar dte av hemåt igen.

Jag har ännu svårt att få ner henne och få henne leka med bettet. Det känns som att hon liksom suger sig fast i bettet och de sa även stallägaren att det såg ut som att hon gjorde.

Det gick förresten även jätte bra att rida ut tillsammans med en ny häst.

Hemma efter ridturen tänkte jag tvätta av Cinnamon lite ordenltigt då hon var rätt svettig. Jag fick hjälp av L, det gick väl rätt hyfsat, inte direkt Indie som stod och sov medans man slängde hinkvis med vatten över henne, men inte heller som lilla B som typ springer runt en. Stallägarens man kom fram och tog ett stadigt tag i henne sen höll hon sig rätt lugn medans jag tvättade.

Dte är rätt kul för han sägr att han inte kan någonting om hästar men det är alltid han som hjälper en vid problem, han är lugn, stadig, tålmodig, orädd och bestämd. Det var även han som hjälpte mig med att lasta Indie i början. Han är helt enkelt bäst! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0