Tredje ridpasset

Igår fick Ci vila och jag tillbringade min sista dag med Indie.

Jag var då och lämnade Indie idag, det kändes inge vidare. Men jag vet att hon kommer att ha det superbra. Men nu till ridpasset med C då.

För det första kom hon och mötte mig i hagen! JAg tog även in henne ensam och hon var jätteduktig. Lite stressad i början men sen gick det bra.

Idag började vi dra igång och träna ordentligt. Mest fokus idag låg övergångar, från skritt, trav, halt och galopp. I början av passet var hon riktigt taggad, pigg från ledigheten igår kanske. Hon blev rädd för långsidan på ridbanan där "monstret" bor. Vi har då ett monster som bor där bland buskarna som bara hästarna kan se. Så hon var rädd längst den sidan och kastade sig ett par gånger. Det blåste lite idag och pga vårt kära aspträd som står längst ridbanans ena hörn som gör att det låder som världens storm. Så det blev en låång uppvärmning. Hon ville inte gå ifrån det farliga, då drog hon lite för att hon ville kunna se åt de farliga buskarna. Men efter en lååång uppvärmning gick allt bra.

Som sagt vi körde på ordenligt med lite övergångar osv och nnär vi sen tog högergaloppen kändes den helt underbar. Jag tycker annars att hon har en väldigt annorlunda galopp som jag har svinsvårt att sitta ned i. Men i högervarvet bara lossnade allt! Det kändes super! Efter en lång avskrittning så kom mamma och pappa och hälsade på.

Efter ridpasset stod hon igen ensam i stallet medans jag sadlade av och pysslade och då var hon också superduktig. Hon hade sällskap av mamma och pappa medans jag sprang omkring så kanske var det därför hon var så lugn. Men jätteduktig var hon, härligt :D

Efter jag svampat av henne och fixat så släppte jag ut henne och hon rullade sig, hon verkar vara en sån som rullar sig hela tiden, för precis när jag kom till stallet så rullade hon sig också i typ två minuter! :P

Kommentarer
Postat av: Malin

trevlig läsning ! :)

läs gärna min blogg så kanske vi kan följa varandra i bloglovin?

2011-08-10 @ 13:01:10
URL: http://malinjacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0