Today

JO, till att börja med idag fick jag inte tag i Cinnamon! Nepp, hon kände inte för att komma eller när hon väl kom och man tog fram grimman så vsnurrade hon runt och vände baken till och såg allmäns sur ut, inte okej. Jag fick inte heller tag i stallägarens ponny då de snackat ihop sig och bestämt sig för att springa iväg från mig båda två.

Inte ens med mutor ville Cinnamon komma men däremot ponnyn, så efter ett bra tag och jag pratat lite med stallägaren så fick jag tag i ponnyn med lite mutor. Sen följde även Cinnamon med. Hm, jag har aldrig varit med om en häst som jag ridit inte velat komma och bli hämtad. Jag vet att emmas förra häst var sån ett tag men inte att hon snurrat runt och liksom hotat. Hmm, ja kanske lite testning på G?

Jag red mest och visade upp Cinnamon för min faster, blev väl inget överdrivet jobbigt ridpass utan vi körde på lite bara. Passet gick väl hyffsat, men nu känner jag att nu är det dags att ta tag i det där med att boka lektioner igen. Jag kan inte få henne i en fin form längre känns det som, och hon suger liksom ännu tag i bettet och blir inte mjuk eller lätt i munnen. Sen känner jag att nu känner jag henne lite mer ock set är dags att få lite hjälp med ridningen av någon som kan och ser lite mer än en själv när man sitter på hästen. Jag är även riktigt sugen på att prova hoppa snart :)

Det som jag borde ta tag i nu(inom hästfronten):

- Prata med min tränare och boka lektioner
- Köpa en pad att ha under sadeln
- Börja "provhoppa" Cinnamon lite (kanske i helgen?)
- Fråga runt i stallet och ta tag i det där med den nya ridklubben i höst + kolla träningar och ridhusavgifter där.



Min faster blev nog lite smått kär i Cinnamon, det första hon gjorde var att öppna munne på henne och kolla, man bara okej, varsågod ;) Det är hon som har alla American Miniature hästar så hon tycker typ bara om nätta hästar med fina små huvuden. Haha. Lite så är det iallafall. Hon har även planer på att bli medlem i samma klubb som jag för att få tillgång till rudhus och markträningar som hon tänkt börja med sin lilla hingst hon importerat in för ett par månader sen. Oj, oj vad jag hålle rpå och babblar om massa onödiga saker.
Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0