Säkerhetsväst

Jag har seriöst blivit sugen på att skaffa en ny säkerhetsväst då min, efter snart 10 börjat att nästan gå sönder och jag skulle vilja ha en med paneler. FAST jag testat panelvästar förut och hatat dem. För otroligt nog så gillar jag min säkerhetsväst sjukt mycket. Men sen har jag även, till skillnad från många andra i stort sätt ALLTID ridit med säkerhetsväst sedan jag började rida. 

Men sen är det dethär med skillnader, äkta och inte kopior och inte osv, jag har själv provat en liknande väst från Börjer och ursäkta men det var hemsk, klumpig, gigantisk och allmänt konstig. Så jag har fått för mig att kvalité och passformen hänger mycket på om det är äkta vara eller inte hög eller lågt pris.

Så någon med lite erfarenhet som kan ge lite tips om hur någon av dessa västar är? Och är det egentligen så stor skillnad mellan passform och kvalité som priset visar?


Vad är skillnaderna egenltigen och vilka rekomenderar ni coh inte? De jag hittat är:
Racesafe, Steeds, Riders Company Sport Flex. Jacson Safe och Horka säkerhetsridväst.

Trots allt gillar jag min väst riktigt bra:


Fast den är fyrkantig, gammal och snart antik.


Kommentarer
Postat av: Nellie

Jag har en racesafe och kan verkligen rekommendera om du vill ha en väst, rider inte med den jätteofta då jag inte tycker om att rida med väst, men när jag tävlar så måste jag. De andra har jag inte testat, men min är skön jämfört med andra jag testat, eller ja så skön den kan bli då ;)

2011-08-16 @ 23:07:57
Postat av: Anneli Johansson - tävla om en Lá Kim Hoppluva hos mig:

sv: ah de e bra :) tack!

2011-08-17 @ 18:13:16
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv; Nu på torsdag, alltså den 18de :) Men den avslutas klockan 20:00 :)

2011-08-17 @ 21:01:13
URL: http://friidablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0