Ridning!

Gud vad jag har saknat att rida, känn som att det var sjukt länge sen (typ 2 dagar sen..) Nej men det var ju ett tag sen man riktigt red, på riktigt. Just nu har jag ju bara halvridit lite smått då hon varit förkyld. Idag var det upp till bevis igen.

Det blev sammanlagt ett ca 30 min pass inkluderat skritt, så jag skrittade henne mest och småtravade litegrann för att se om hon skulle få hosta. Hon hostade ingenting i stallet och stallägaren hade inte heller hört henne hosta i hagen. Dock började hon hosta ett par gånger i upp värmningen och en gång när jag provade galoppen. Så får fortsätta ta det lugnt ett tag till. Tänkte gå en promenad med henne imorrn och sen ev skritta ut någon lugnare på söndag.

Men hon är defenetivt inte snorig längre. Så snaaart. Får hon allt bli frisk. Jag lämnade även stallet i kaos då jag fick bråttom hem och var hungrig. Sen fastnade jag hemma, så jag skickade iväg till stallägaren att det var förbjudet för henne att gå in i stallet innan jag städat där imorrn..Mihihi. 
         
Vi har även en plan på att släppa ned Cinnamon och lilla B till sommarhagen en stund imorrn för att Cinnamon skall få träffa de andra hästarna. Jag fick höra att hon varit en riktigt bitch igår och att stallägaren och A typ blivit utshasade från hagen av henne. Stallägaren fick inte heller gå fram till sin häst och hästen fick inte gå fram till henne. Cinnamon hade sprungit runt och vallat och typ fått fnatt. Som jag sagt, hon tar sin roll som ledarhingst sto väligt seriöst. Så imorrn skall hon få träffa de andra och förhoppningsvis inse att hon inte äger världen ;)

Det sjuka är dock att hästarna i stallet aldrigt haft en tydlig ledare, så det är väl det som egentligen behövs. Men jag hoppas att hon blir lite nedsatt på jorden av de andra imorrn. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0