Tournamentum+Red ut för första gången!

Igår var jag på turnéspelen i visby, gotlänning som jag är har jag aldrig varit inne på medeltidsveckan och sen tournamentum. Men igår var jag inne med stallägarens familj, A och F skulle med men för dem blev det ändrade planer.

Jag har ju faktist sett lite av vad "riddarna" kan eftersom jag såg dem på stockholm horseshow ett år. Men det var kul att se dem på hemmeplan lite närmare. Lite kul då jag typ "känner" fyra av de sex stycken, eller "vet vem det är". Alla känner ju alla på Gotland ;) Han som vann, var även han som jag hade som lärare och höll i horseball om ni kommer ihåg det.

Lite oredigerade bilder från igår:







Efter vi varit i stan bestämde jag och M oss för att bege oss och rida ut. Smart som jag är, vilade C  dagen innan jag rider ut för första gången. Hon var riktigt taggad  men lyssnade ändå. Det gick bra för att vara första gången ute på ny mark. Hon brydde sig verkligen ine om att allt var nytt och hade inga problem alls att gå först. Hon tyckte mest att allt var intressant och var nyfiken och ville springa lite. Hon var typ otålig när vi skrittade och typ slängde med huvudet. Men så fort vi travade var hon hur fin som hellst inget bråk med huvudet och jag fick henne jobba på i riktigt fin form. Vi red även förbi kalvarna, men hoppade av precis innan hagen, även där var hon Cool hon brydde sig tillochmed mindre än stallägarens häst! Men hon hade absolut kunnat tagit än längre tur. Hade det inte varit så mörkt när vi kom hem hade jag tagit henne lite på ridbanan också då turen var kort och väldigt slapp.

För att vara första gången ute var det helt klart godkänt, men hon får lära sig att ha lite tålamod och sluta bråka med huvudet när det går "för sakta". Men ingen är perfekt och jag är riktigt nöjd hur det gick :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0