Ponnyridning?

Ikväll har jag ridit med två kompisar, eller jag vet inte om man kan kalla det ridning;) De hade aldrig ridit förut, de hade väl suttit på någon häst någon gång men aldrig ridit. Planen var att vi skulle rida förra veckan och att jag skulle ta stallägarens ponny, C´s häst och att jag skulle ha Indie och vi skulle skritta ut lite och seb ridbanan och avskrittning ute. Men, eftersom det inte blev av förra veckan fick det bli idag vilket innebar massor av omplanering. Det slöt iallafall med att jag tog stallägarens ponny och C. och vi höll oss enbart på ridbanan.

Johan fick ta ponnyn och Molly C medans jag ledde henne. Sen fick Johan prova trava lite och sen var det hästbyte. Molly var lite rädd för C ;) Haha, jag hade så sjukt roligt, kunde inte sluta skratta åt allt som de gjorde både vid borstningen och ridningen. Jag kunde inte låta bli. Det finns MÅNGA saker som vi hästfolk tar för givet att man kan. Molly fick prova trava och galoppera lite medans C stod i mitted och tog det lugnt. Johan provade även trava lite på C sen fick han prova på både travoch galopp på lilla B men det gick faktist riktigt bra, om man bortser från stilen och sittsen osv ;) 

Mellan hästbytena red jag C lite mer ordenligt och även ponnyn. C skötte sig jättefint men jag hade svårt att få henne att ssamla ihop sig. Annars kändes hon fin hon blev rädd en gång då det blåste sjukt mycket. Vi lyckades årecis bli klara med avskrittningen när det började ösregna. Snacka om timing.


Bildbevis finns från idag, men de behåller jag mig nog för mig själv ;) :D

Kommentarer
Postat av: hanna ^^

mysig header!

följa varandra via bloglovin ? :)

2011-08-11 @ 11:11:57
URL: http://hhannakjellbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0