Ny häst!

Pang, bom, tjoff och så står det nu en ny häst i vår hage...och det är jag som skall skall ha den och sköta om den! Jag vet, det hände verkligen med en gång. Eller rättare sagt i onsdags. Så nu står ett annat lite mindre sto i hagen. En liten hopphäst till och med! Så vad händer nu? Indie, ja allt?

Indie...är en häst jag älskar så sjukt mycket, en av två hästar som betytt mest för mig. Så kommer jag nu ha två hästar? Jag önskar verkligen att jag kunde det, så sjukt mycket. Men det kan jag faktist inte, jag betalar allting själv, när det gäller hästen och untrustning så, nej, den möjligheten finns inte. Så på lördag kommer hon att åka hem, till sitt riktiga hem. Och det känns hemskt. Jag förstod det inte själv förrens i torsdags. Jag hade ju såklart tänkt på det när jag provridit hästen som jag nu har här hemma i hagen. Men jag hade nog aldrig riktigt FATTAT att jag måste lämna tillbaka henne och att hon inte kommer stå här hemma i hagen som hon gjort i snart ett helt år!

Allt hände så sjukt jäkla fort. I onsdags skulle jag ner och prata med ägarna till den nya hästen jag har nu, prata lite om det skulle fungera att ha hästen hos mig och om vad jag kunde erbjuda hästen osv. När vi åkte hem hade det bara sagt pang, bom och tjoff och den skulle redan komma på söndagen! visst jag visste att jag var tvungen att lämna tillbaka Indie, men jag var verkligen inte mentalt förberedd på att det skulle hända så snart.

Så på torsdagen när jag skulle rida Indie själv insåg jag vad jag egntligen bestämt, jag började såklart störtlipa. Japp, jag är en tönt. Sen när jag så skulle ringa Indies ägare på kvällen räckte det med att jag bara tittade på mobilen så började jag lipa. Så, jag kunde inte ringa, jag försökte förbereda mig hela kvällen men det gick fan inte. Vid 22.00 gav jag upp. Hela fredagen var jag nere, sjukt jäkla nere, folk undrade vad det var med mig, jag kunde inte ens förklara. Jag är så klen.

På lördagen pratade jag med ägaren, det kändes åt helvete, varför gör jag ens något jag inte egentligen vill? Eller jo, jag vill såklart testa den andra hästen som jag fastnat för, men jag vill ju INTE lämna tillbaka Indie. Men det är ju det som kommer att hända. På lördag kommer troligen Indie åka hem, hem igen. Och jag är INTE redo för det, det kommer jag nog aldrig vara.


Så jag är sjukt förvirrad nu, har hemsk, jäkla huvudvärk och har nog inte riktigt hunnit förså allt som hänt på mindre än en vecka.. Så den här veckan kommer vara konstig, jag kommer vara sjukt, sjukt ledsen och nere samtidigt som jag är glad och förväntansfull över den nya hästen och hur allt kommer gå med den. Galen vecka och jag är förvirrad...

Fina <3






Nej nu är jag ledsen, förvirrad, glad och förväntansfull och har så sjukt ont i huvudet, och alldeles för mycket i huvudet än vad det klarar av ;) Dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0