Hoppade över staketet!

För ett par timmar sedan tog jag och stallägaren ner ponnyn och Cinnamon till sommarhagen för släppa ihop alla ett par timmar. Så att Cinnamon träffat alla innan vi skall släppa ihop alla i höst. Det var bara det att när vi släppt ut alla så drog F´s häst efter henne som ett svart streck även C´s häst hjälpte till. Så efter ca 2 minuter kom hon galopperande på vägen bakom oss utanför hagen. Så hon hade hoppat över staketet som ligger på ca 105-110 cm i höjd! Vi såg inte när hon hoppade utan hon kom bara galopperande bakom oss!

Jag trodde ju att hon skulle dra hem till stallet men efter hon sprungit förbi mig så vände hon och sprang mot M och så höll det på kanske 3ggr innan M fick tag i henne. Så jag gick med henne på en åker för att hon skulle lugna ned sig och vi funderade på hur vi skulle göra. Men det slöt med att vi bestämde oss för att kasta in henne i hagen igen, det hjälper ju inte att försöka unvika det precis. Så jag släppte in henne igen. Då sprang dom lite fram och tillbaka men tillslut lugnade dem ned sig och när jag gick hem igen så betade de ganska nära varandra. Så tillslut blir det nog bra, Cinnamon skall bara inse att hon inte kan bestämma allt. Inte när det är 5 mot 1. Vi trodde det skulle vara ganska lugnt då hon redan träffat alla i stallet och då har det varit lugnt. Men, men.

Har varit nere ett par gånger och allt var lugnt, stallägaren kommer också kolla lite då och då. Så det blir nog bra. :)  
    
                                                      Random bild som jag fotat


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej, japp, jag fotar iprincip alla bilder i min blogg själv.

2011-08-27 @ 22:40:57
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0