Första ridpasset

Nya hästen
Onsdagen den 3 Augusti, dag 3

Första ridpasset blev på ridbanan. Vi gick även in genom lösdriften så no problemo där:D Sadlingen och allt sånt gick jättebra, jag tog även in ponnyn så att "C" skulle få vara lite lugn. När jag då skulle ut till ridbanan blev "C" helt ifrån sig då henne nya kompis var kvar inne och hon inte kunde se henne. Så, vi tog ut lilla B så att "C" såg henne när hon betade i hagen.

Jag började med att gå ca 2 varv runt ridbanan med henne så att hon kunde få se allting. Sen hoppade jag upp, jag har varit lite anti sadeln då jag trodde att den skulle vara stenhård, men den var riktigt skön! Älskar den, eller gillar den iaf ;) Vi började med att skritta lite och värma upp och bla,bla provade lite trav och det gick fint.  Tog även galoppfattningar och hon tog dem, med en gång. Kanske inte så konstigt tycker ni, men jag är inte riktigt van med det, fungerar inte riktigt så lätt på lilla Indie. Inte så konstigt kanske. Hon är ju trots allt en rätt nyligen avtagen travhäst. 

Mamma och pappa var med och tittade på och även stalägaren kom ut, jag har ännu fått för mig att jag är för stor, men kanske är jag bara ovan? "C" var lite "rädd" för ett par staplade bildäck som stod på banan. Men det var nog mest bara överskottsenergi som hon ville ta ut på något då hon bara var rädd för dem ibland ;) Hon tog något extra skutt åt sidan.


Jag och "C", såna här bilder ger ju verkligen hästen sin rätta exteriör ;)

Jag tillochmed gjorde ett par skänkelvikningar åt båda hållen, det ni. Annars kännde jag mest bara igenom henne, det gäller ju ännu att lära känna varandra. Jag är ju inte van med hennes rörelsemönster så det blev lite obalanserat ibland. Det lär bli banan på torsdag också så jag lär känna hur hon fungerar mer. Mot helgen siktar jag på att rida ut, vill ha med någon de första gångerna. Det bästa hade varit om det var M då "C" nu känner hennes pålle. 

Annars kändes det jättebra, dock kändes det som att man satt på något där man hade noll koll på var alla knappar fanns. Det är stor skillnad mellan henne och Indie, bara en sån sak som att hon är så mycket kortare i ryggen känner man av direkt. Jag ser redan fram emot nästa ridpass! :)


Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström - Utlottning på bloggen!

SV: Ingen aning om märket, priset var 15 euro :)

2011-08-08 @ 21:44:00
URL: http://twolivesonepassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0