Dagens ridning

Nu börjar jag känna hur Cinnamon är och lära känna henne lite mer. Något jag inte gillar som hon gör är när man skall kratsa hennes bakhovar, är att dra upp benet och inåt och det känns som att hon försöker sikta mot en då hon liksom sen drar det lite utåt som att hon skulle försöka rikta en en spark mot en. Det är iallfall den uppfattningen jag fått, men det gäller att säga till henne ordenligt så lär hon väl sluta med det.

Ridningen då. Jag måste bara säga att jag tror jag aldrig träffat en häst som är så possitiv och framåt inne på en ridbana som Cinnamon är. Älskar det :D Men jag måste verkligen komma ut med henne mer så att jag inte tråkar ut henne på banan.

Sen är det ett stort steg att gå från Indie till Cinnamon då de verkligen är varandras totala motsatser i typ allt! Liten stor, lång, kort, lätt, tung. Ja, typ allt.

Ridpasset idag försökte jag att få henne i en bra form och jobba under sig, men det var så sjukt jäkla svårt! Det var sjukt länge sen jag la allt fokus på sånt här då jag annars hoppat från häst till häst och mest jobbat med det grundliga arbetet på dem. Så nu är det verkligen att plocka fram allt det där igen. Jag kämpade med att få henne i en bra form men som sagt, det gick inge vidare. Hon kändes även otroligt framtung. Helt tvårtemot Indie som helst gick med huvudet bland molnen ;) Sen känns det nästan som att hon suger sig fast i bettet, och blir något stum, hon vill absolut inde leka med bettet det bara sitter där det sitter och det känns en aningens stumt.
Bild från igår

Men det är svårt att klara allt redan efter en och en halv vecka tillsammans, men jag vill hitta knapparna på henne ooch få allt att fungera. Det hade varit riktigt nice med en ridlektion typ snart, det känns som att det hade behövts, så jag får allt snart ta tag i det.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Min häst gör också så med bakbenet, men om jag drar ut det så sparkar hon mig inte, det har hon aldrig gjort fast hon drar in bakbenen så :)

2011-08-14 @ 09:30:08
URL: http://ourhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0