Dagens "Ridning"

Idag var jag absolut tvungen att ut och skritta Cinnamon eftersom hon fått springa så sjukt mycket i hagen och blivit jagad av de andra igår. Hu, stackarn. ALLA hästarna var verkligen slut igårkväll. Så för att mjuka upp henne igen var jag tvungen att ut och skritta eller gå en promenad med henne trotts att hon bara hade tre skor.

Det blev en rätt lång uteritt med F och L. Ganska sjukt men det var inga problem att rida brevid F´s pålle. Trots att han jagat runt som ett svart streck efter Cinnamon igår. Humörsvängningar på hög nivå? Jag tror att vi nästan var ute i mer än en timme och skrittade. Jättehärligt var det, trots att det typ var storm och jag hade en pigg häst som aldrig gått den ridvägen förut. Så hon var lite halvskeptisk mot endel saker, som tex en squasch odling. Men det är skönt att hon är så pass modig som hon är ändå. Ingen fegis direkt.

Men, jag har kommit fram till att jag måste byta bett när jag rider ut. Det fungerar inge vidare med tredelat när hon blir pigg och vill springa. Så jag får skaffa ett tvådelat och ha att byta med när jag rider ut. Imorgon blir det att ringa till hoslagaren, vågade inte ringa idag då det är en ny hovslagare jag skall ha och jag vet inte om man kan ringa till henne på helger. Så inge vidare första intryck att ringa om man inte brukar det ;) 
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0