Dag två, stallet

Nya hästen
Tisdagen den 2 Augusti, dag 2

När jag kommit hem från jobbet träffade jag stallägaren som sa att det var helt sjukt hur "C"inte bryr sig om att hon fått ny kompis eller nytt ställe att bo på. hon har aldrig sett en häst som tagit det så lungt i ny miljö. Så allt hade varit riktigt lungt.

När jag kom hem från jobbet stod hon och lilla B brevid varandra och betade, kanske har de blivit kompisar nu då? ;)

Jag hälsade på dem och sen tänkte jag ta in "C" för att pyssla och borsta henne. Jag tänkte att hon skulle få smälta allt och sen blir det ridning på ridbanan dag tre. Men när jag skulle ta in henne till stallet, genom lösdriften ville hon inte, osmarta jag. Hon hade ju såklart inte varit där inne än. Så jag gick in normalvägen till stallet, som hon för första gången var i. Hon var liite nyfiken och stressad eftersom B ännu gick ute. Jag tog sen in lilla B och "C" blev lugnare och det slöt med att hon hallvsov medans jag pysslade med henne. Sen släppte jag även ut henne genom lösdriften, så att hon vänjer sig och förstår att man kan gå in där. Sen travade hon iväg och rulade sig. Skönt att hon känner sig tillräckligt trygg för att rulla sig:)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skulle vara kul att se den nye :).

2011-08-08 @ 21:06:13
URL: http://goldponnyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle du inte kunna sätta en bild på hur eran lösdrift ser ut, och hur det ser ut i stallet? Om du får det för stallägaren såklart! Tycker det är roligt att se bilder på olika stall och få inspiration till min pågående stall/lösdriftsrenovering. :)

2011-08-09 @ 20:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0