Andra ridpasset

Ridbanan igen blev det gjorde precis som första gången med att ta in stallägarens häst som sällskap. Men efter ridpasset tog jag in "C". Hon blev rätt stressad men hon fick ju komma ut till lilla Blankis sen.

Jag kände mest igenom henne igen, ett ganska lungt pass, jobbade på att försöka samla ihop henne och få henne gå iform, i skritten gick det riktigt bra, men betydligt svårare att få henne att gå iform i traven. Eller så har jag inte riktigt hittat knapparna på henne ännu. Det skall iallafall bli superoligt när vi skall börja gå lektioner, det känns som att det kommer att hjälpa till en hel del. Men först vill jag lära känna henne lite mer och se hur hon fungerar osv.

I helgen har vi då planer på att komma ut utaför ridbanan, men jag vill då ha sällskap av någon så att C kan få lite stöd från någon annan häst så att hon inte ser allt som farligt ;) Det allra bästa hade ju varit om stallägaren kunde följa med på B, för henne känner ju C redan och det verkar även som att det kommer bli så :D Längtar verkligen!

Jag vet att ni är nyfikna på att se den nya hästen, därför är jag dryg och håller på det ;) Men här är en ledtråd. Med den här bilden undrar jag vad ni tycker, ser jag ut att vara för stor/ lång som jag fått för mig att jag är?


Jag kommer snaaart avslöja allting :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0