Ridvantar

Nu har alla mina älsklingar gått sönder, så nu är det förmodligen dags att börja laga dom. Eller? JAg kan ju säga er att det finns inga bättre ridhandskar än dessa. Älskar dem. Man kan tränsa med dem, man kan lägga på täcken med dom. Man får grymt bra känsla när man rider i ddom och dessutom är de faktist varma. I vintras red jag med två par ovanpå varandra och det fungerade jättebra, även om det blev lite kallt ibland ;)

Men som ni ser så har jag ett litet syndrom, jag lyckas alltid få hål på pekfingrarna på handskarna,och då menar jag verkligen alltid. Värt eller ovärt att laga får man bestämma själv, de kostar ju bara tio kronor, men kastar man dem med en gång de går hål på dem är det lätt att komm upp i en ganska hög summa tillslut. Så nu skall jag göra mitt första försök till att laga alla dessa handskar. Sen får vi se hur länge de lever efter lagningen.


Ja, till och med alla vänsterhadskar är det hål i på pekfingrarna, men det brukar faktist dröja en längre period innan det går hål på vänsterhandsken.


Men även om jag alltid lyckas få hål på hanskarna rekommenderar jag de otroligt mycket. Magiska vantar är en del var ridsportens bästa uppfinning. Jag säger bara det, kärlek till magiska ridhandskar ;)


Magiska ridvantar


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Haha vad roligt. precis så där ser alla mina ridvantar ut också xD

mvh/Q

2011-04-21 @ 00:38:28
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Jag måste verkligen hålla med dig om att magiska vantar är bäst! Det är ett måste :D



Sv: Jag håller med dig om att racesafe västarna känns klumpiga. Och så hårda, inte alls sköna! Alla borde satsa på outlyne ;)

2011-04-21 @ 20:54:19
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0