Uteritt

Red ut med C,F och F´s kompis idag. Vi tog det ganska lugnt då C är gravid. Men när vi väl skulle trava var Indie inte på humör. Jag vet faktist inte vad som hände.. Hon var all over the place. Alltså framåt och åt sidan slängde sig och for och höll på. Vi provade igen genom att jag och F låg brevid varandra men det gick inte så bra då hennes häst är galen och det förmodligen smittade av sig på Indie. Så tillslut bestämde vi oss för att jag och Indie skulle trava iväg själva och de andra skulle skritta. Resultatet blev att det gick galant! Vi travade iväg i lagom takt och hon lyssnade och travade på normalt och snällt som om ingenting hade hänt. Det känndes super. Men innan gick det verkligen inte att trava tilsammans med de andra.

Jag har ingen aning om vad felet är. Känner hon sig tvingad att ligga först eftersom hon är travhäst? Ingen aning hon har aldrig brytt sig om det så mycket tidigare så det borde inte vara det. Kanske var det en blandning mellen blåst/många hästar/ och F´s häst som höll på och bråkade som smittade av sig på henne. Men det har varit en riktigt down period nu då inget fungerat. Tråkigt, tråkigt men vi borde väl komma ur den snart?
Att gå förbi det läskiga huset gick jättebra! :D Även om hon var spänd som bara den och när jag berömmde henne när vi gick förbi det så ryckte hon till och blev rädd. Lilla Indie då.. Förbi huset hem gick ännu bättre men då gick hon inte först men var rikigt avslappnad faktist även om hon var lite skeptisk till om huset skulle överfalla henne eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0