Tvätta Häst

Kände att det var dags för en ordentlig dusch för Indie idag så det fick det bli!

Något jag älskar med Indie är att hon knappt bryr sig om att bli blöt/tvättad/duschad. Men klantig som jag är tänkte jag inte på att det var tryck i slangen i början så Indie bliev rätt. Så lite tveksam var hon i början men sen brydde hon sig inte. Det var bara att spruta med slangen och hon stod still och verkade tycka att det var riktigt skönt.

Jag hade även några varmvattenhinkar, vilket knappt behövdes men det var lika bra. Där gick det också hur bra som hälst att bara kasta på vattnet. Hon stod där med öronen spetsade och brydde sig inte. Pappa var snäll i början och kom och fotade lite. Tråkigt att det blev i början bara eftersom det var då som hon var lite rädd/tveksam till vattnet. Men bättre med lite bilder än inget alls :)

Det är riktigt varmt ute nu så det var perfekt tvättväder. Fast vattnet var ganska kallt brände de när man kände på henne efter 5 sekunder. Varma väder håll i dig!

Efter jag tvättat Indie som stått så lugnt så rullade hon sig och sen drog hon iväg som en treåring som precis blivit utsläppt. Full fart, bockningar, hopp stegringar och bakut och sen ner och rulla sig igen. Varför har jag aldrig kameran med vid såna tillfällen?


Dagens konstiga bild:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0