Skrittur med MAMMA!

(Skulle egentligen ha blivit publicerat i Lördags)

Nu ni! Har jag lyckats få upp mamma på Ferdinand(det tog bara ett halvår att övertala henne). Det blev en lång skrittur på nästan två timmar! Men det var riktigt bra för Indie. Hon behövde få ut och röra på sig idag. Hon var lite stel men ärligt så var jag inte så koncentrerad på henne utan mer på mamma och Ferdinand. Det var då första gången på ca 30 år som mamma red. När hon var i tonåren red hon runt barbacka typ varje dag och blev avbockad i buskar hit och dit. Ändå har jag inte lyckats få med henne till stallet förrens nu.

Det blev då en uteritt på ca 2 timmar och pappa följde med på cykel och tog sitt jobb seriöst med att föreviga mamma på häst. Han både filmade och fotograferade ofta! Så han släpade sin cykel över åkrar och grusvägar. Men han tyckte det var roligt (?) Konstigt nog.


Ferdinand skötte sig galant och Indie fick lära sig att ta det lungt och skritta lite sakta. Till och med pappa är nu taggad på att få prova rida någon dag. Haha. Helt sjukt. Men viss inga problem för mig inte. Tillslut kanske vi blir en liten ridande familj? ;) 



Mamma ville inte vara med på bild här så det fick bli lite beskärda bilder på mig istället. Lite tråkigt bilderna var grymt fina och hon var verkligen jätteduktig!

Nu är då min plan att mamma skall bli såå intresserad av hästar igen att hon vill köpa en fin häst tillsammans med mig. Men vi får väl se hur det går med den planen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0