Ridning+Hjälpreda

Idag blir det mycket häst på schemat. Först skall jag rida själv. Jag har även bestämt mig att jag skall släppa alla krav på Indie och inte kräva så mycket av henne under ca en vecka. Utan bara ut och rida like skogsmulle ridning och få tillbaka känslan. Eller det är väl mest hon som skall få tillbaka känslan. Förhoppningsvis kommer hon bli lite mer possitiv då. Jag kanske har krävt för mycket av henne så vi backar några setag och tar det lungt i en vecka. Så hon får också "påsklov" vilket innebär lite skogsmulle ridning utan några större krav.

I eftermiddag kommer M ut och skall för första gången på 5-6? månader sitta upp på sin pålle. Hon har varit skadad och skulle därför inte få rida förens eventuellt i maj. Vad jag vet är det ännu april. Men har hon bestämt sig så har hon, hon är vuxen så jag kan ju inte bestämma över henne. Men däremot skall jag vara med och hjälpa henne och även rida hennes häst innan hon hoppar upp för att se om han är pigg osv. för det kommer verkligen inte vara så bra om hon ramlar av igen. Nu när hon lämnat både rullstol och kryckor så får hon ta det lungt. M skall bara sitta upp och skritta lite på ridbanan men vad som hällst kan ju hända och det är dock 172 cm ned till marken...

Nu blir det skogsmulle ridning för min del! :)

Kommentarer
Postat av: Eleonor - Vinn smycke värde 395kr

HEJ! Goodiebagsen är redan utlottade! Men var gärna med o tävla om ett fräckt armband eller agria kepsen! :)

2011-04-20 @ 13:47:13
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0