Ridning

Jag har faktist varit i stallet från kl 10.00 ända tills nu, och det har varit riktigt underbart. Jag skule som sagt rida med M och A men även C dök upp. Det blev mestadels ridning på banan då det blåste sjukt mycket och vi skulle hålla C sällskap som annars skulle få rida efter oss. Det får inte plats med 4 hästar på vår lilla ridbana.

Jag skulle träna lite galopp men Indie visste precis vad jag ville få ut av henne och hon satte sig på tvären, stannade och var riktigt svidig. Till slut fick vi lite draghjälp utav A och hennes häst och vi kom upp i galopp! Med lite flängtrav och bakut innan. Men galopp blev det. Jag kan säga er att hon var tiktigt svidig och gjorde allt vad hon kunde för att slippa! Så jag begärde av henne galopp två gånger en i varje varv. Men även i det andra varvet fick jag ta draghjälp utav A.

Glada Indie ville till slut inte ens trava då blev hon as förbannad. Vad kan det bero på? Jag har varierat min träning, båda bana och ute, ridhus, barbacka och longering. Kanske är det brunst på G?

Tillslut slängde A av sin sadel och red barbacka, jag blev också sugen förståss så Indies sadel åkte också av. Men hon var lika svidig ändå...Hon ville inte trava, ville inte gå dit jag skulle och ville i stort sett ingenting. Jag tror faktist jag skall ringa Indies ägare och be henne komma ut och kolla och höra om hon vet vad det beror på, eller om det bara är dumheter och testning, Indie är ju väldigt bra på att testa mig. Hon varierar sig när jag vunnit över henne. Då hittar hon istället på något annat. Med lite peroder emellan där det mesta går bra.

Det blev förresten lite klippning på Indie också hennes svans blir så lerig längst ned och omöjlig att borsta igenom så den blev en ganska bra bit kortare. Jag försökte iallafall klippa den kort, men som ni vet så är kort för mig max 2cm ;)



Självklart blev det fika efter all ridning ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Bråkar din häst ofta vid ridning? Hur gör hon? Kanske det kan vara så att sadeln inte passar ordentligt som gör att den trycker eller att hästen inte trivs med bettet som den har? Eller så kan det vara att hästen inte förstår dina hjälper? Jag vet inte något om dig och din häst, men de saker jag tog upp kanske är bra att fundera på så man kanske kan hitta orsaken till varför din häst gör som den gör. Hoppas allt kommer ordna sig!

2011-04-16 @ 20:37:48
URL: http://carroshastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0