Lyrisk!

Longerträningen idag var gick helt sjukt, otroligt, grymt bra! Allt bara lossnade idag! Körde som vanligt med longergjord, tömmar och grimskaft, men när det var dags för trav så bestämde jag mig för att prova med endast lina och pisk. Och det gick superbra! Det kundre inte ha gått bättre. Till och med i början av träningspasset förstod Indiana vad jag villa att hon skulle göra och gick ut på en volt med en gång, vilket hon aldrig gjort förut. JAg har altid fått gått ett två varav med henne och sedan bitvis gått in mot mitten av volten.

Traven gick så otroligt bra, jag var riktigt imponerad utav henne att hon klarade av det och gjorde som hon skulle när jag bara använde longerlina. Till och med när det var dags för varvsbyte gick hon ut på volten igen vilket annars inte brukar fungera. Då brukar det vara som att börja om från början igen, men inte idag, hon var bäste helt enkelt. Även i trav på det varvet gick det toppen och hon tyckte det var roligt att hon fick springa lite fortare.

Duktiga, fina Indiana

Så jag är så otroligt stolt och lyrisk ännu av att det gick så bra. Jag är faktist lite stolt över mig själv också att jag varit så envis och lyckats få henne förstå vad hon skall göra helt utan pisk på träningarna innan. All longeringsträning i vintras verkar ha gett resultat. Jag var trött, hade träningsvärk i hela kroppen från igår och frös händerna av mig när jag longerade, men det var det helt klart värt. Nu hoppas jag att det fortsätter så här och att det inte var en lyckoträning som bara fungerade idag. Kom även på mig själv att jag gått runt och bara hoppar för mig själv och tänker "Yees!" för mig själv eftersom det gick så bra idag. Duktiga Indie! Wiihu! :D






Någon som inte gillade all blåst i slutet av passet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0