Långritt

(Tidsinställt inlägg)

Skall ju då som sagt på långritt idag, vilket skall bli superkul! Men samtidigt lite  väldigt läskigt. Jag kommer förmodligen rida med Indianas ägare + några andra i hennes stall så vi kommer förmodligen rida i en grupp på ca 5-6 stycken skulle jag tro. Jag har absolut ingen aning om hur Indie kommer hantera det så jag får bara hoppas att det kommer gå bra. Det är ju då också Indies gamla hag/stall kompisar hon kommer träffa så det skall bli roligt att se hur hon tar det.

Hon kommer ju inte heller ha "tryggheten" som hon har när Speed varit med på horseball träningarna, vilket kanske är possitivt. Tror faktist att hon mer skulle brytt sig om sina gamla kompisar än som Speed varit med, men man vet ju aldrig med hästar ;)

Vi kommer iallafall rida ca 1 mil, och sedan kommer det bli lite korvgrillning m.m så det kommer bli jättemysigt. Jag kommer förmodligen vara supernervös när jag väl kommer dit. Jag lyckas alltid med konstiga saker när jag väl skall på såna här "event". Jag kan ju dela med mig av lite grejer jag lyckats med:

-Första privata ridlektionen: För långa stigbyglar, vilket resulterade i att jag inte kunde rida klokt, och jag ändrade inte dem (?)

-Första horseballträningen: Indie kissade 7 gånger i rudhuset (jag skojar inte) och jag ramlade av för första gången någonsin.

-Första uteritten på en ponny(som ägdes av en ridskola): Efter ridturen mitt på ridbanan svimmade jag inför 8 vuxna personer jag inte kännde. Vaknade av att någon släpade mig av ridbanan sen svimmade jag igen.

Så vad kommer hända idag då?
-Första "riktiga" långritten: ? (fortfarande ett mysterium, men förhoppningsvis kommer det gå bra, men statestiken ser inte så possitiv ut) ;)



(bilder ifrån i tisdags)

Självklart får ni veta hur det gick antingen i kväll eller imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha ojdå, hoppas att det går bra :)

2011-04-22 @ 18:48:49
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är asjobbigt att rida långt :P

Red 5,5 mil på en friluftsdag, fy fan säger jag bara...

2011-04-22 @ 19:54:00
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gud vad fina bilder!!



SV: mm det kan jag kanske fixa, hon kan det inte riktigt 100 än, men jag kan se vad jag kan göra xD

2011-04-24 @ 22:30:16
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0