Kasst

Ridturen idag gick bara inte. Jag hade planerat att rida till en kohage som ligger mitt emot där jag bor. Vägen dit gick bra men sen fungerade ingenting. Indie bestämde sig för att hon ville hem och satte sig på tvären försökte på alla möjliga sett få igennom sin vilja. Så min gamla busschaffis fick snällst stå och vänta tills jag fått henne in i den förbaskade hagen. Väl inne i hagen ville hon inte slappna av. Hon försökte hela tiden öka och halvt studsade runt. Så tillslut bestämmde jag mig för att jag bara skulle få henne att sktitta normalt i hagen. Det var det enda jag krävde av henne. Efter ett tag så bestämde jag mig för att jag var nöjd och hoppade av och tösen var otroligt svettig. Hon hade stressat upp sig så.

På hemvägen gick jag som sagt med henne och varje gång hon försökte gå före mig stannade jag henne och hon fick backa två steg. Även hemma i boxen höll hon på och snurrade runt och halv skuttade (?) Men hon fick hålla på hon skall inte få sin vilja igenom bara för att hon fjantar runt.

Grymt tråkigt att jag inte ens kunde få henne att skritta klokt idag. Vet inte varför hon bestämmer sig för saker som att försöka ta sig hemåt och stressar upp sig själv :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0