How the story begun... DEL 1

DEL: 1 av 2
Tänkte berätta för er hur allt började, eller kanske inte riktigt allt men hur det kom sig att jag började rida i det stallet där jag är nu. Jag hade ju då varken en foderhäst eller någon större koppling till de i stallet.

Det började faktist som en helt vanlig sommarkväll, jag tror det var i april eller något liknande. Jag hade inte varit i ett stall på lite mer än ett halvår och jag saknade det otroligt mycket, till och med det simpla som att kratsa ur en hov saknade jag, den känslan liksom. Jag vet, det låter konstigt men det är faktist sant. Ja det var då en aprilkväll och jag var ute och joggade (jag hade då också slutat med fotbollen) jag joggade förbi stallet som bara ligger knappt en kilometer ifrån mitt hus och mötte då en tjej som red på en stor brun häst jag saktade in och började gå och tog ur en hörlur ur örat. Hon började prata om att jag var så duktig som var ute och sprang och jag kommenterade att hon hade en fin häst och om jag fick klappa den och vad han hette osv. sedan kom vi väl in lite på att jag ridit men inte gjorde det längre och hon bara erbjöd sig sådär poff att jag kunde få komma till stallet och pyssla lite med hennes häst då han behöver det och hon inte hade så mycket tid för att hon var sjuk os.v och så gick det till.

Hon red vidare och jag joggade vidare åt andra hållet och smilade som ett fån och fick plötsligt sån ork att springa som aldrig förr, men så började jag så fundera att oj, jag visste ju inte vad hon hette! Eller när jag kunde komma till stallet och när hon skulle vara där och om det var okej för stallägaren som jag visste att det inte var hon. Hur skulle jag nu få tag i tjejen igen för jag ville verkligen börja pyssla med hennes häst!
Hur som hälst sprang jag min runda och utan att tänka på det var jag på hemväg igen och då springer man förbi stallet ytterligare en gång och det är då jag ser det. M´s häst kommer skenande i full galopp med tyglar och stigbyglar flygande, utan ryttare! Men det tog inte stopp där. Han kom galopperande längs en lång infart där det är träd längs ena sidad och på stora vägen komer en bil körande i ganska hög fart och jag såg hur de skulle exakt samtidigt mötas på vägen i en krock! Då bilen inte kan se hästen pga träden, de hade perfekt timing för att krocka...
Min otroligt fina karta som jag ritat över händelsen (det syns verkligen att jag har både MVG och stipendium i bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0