Galopp (Longeringsträning)

Longeringsträning
Idag blev det longering då och imorgon väntas en välförtjänt vilodag för henne. Jag började inte ens att "tömkörningslongera" henne utan drog direkt på med endast linan och pisk och hon förstod! jag är så sjukt överlycklig att jag lyckats:D Idag tog jag även steget och skulle testa galopp och dte fungerade super! Hon fattade galopp nästan med en gång i högervarvet. Så hon fick fatta galopp tre gånger i varje varv. Nu vet jag även att hon har mycket lättare att fatta galopp i höger än i vänster vilket jag faktist inte visste innan då jag lyckats i båda men det varit svårt. I vänstervarvet fick jag upp Indie relativt snabbt i galopp men hon drog på som bara den.
Däremot har hon ingen vidare balans när det gäller galopp på volt vilket jag förstår. Hon "ligger" inåt. Men jag är så otroligt glad att hon fattade galopp och förstod vad jag ville få henne att göra. Det här innebär kanske att jag genom ljudhjälper kan få henne förstå att hon skall fatta att jag vill att hon skall galoppera. Sen kan jag lägga på galopp skänkel och efter ett par omgångar skall den förhoppningsvis sitta någorlunda! :D Ååh jag längtar redan tills nästa longeringsträning. Men har bestämt att den inte får bli förens om två veckor. Vill absolut inte longera "sönder" henne. Jag longerar max en gång i veckan men nu blev det ju en och en halv den här veckan om jag kommer ihåg rätt? Men längtar redan till nästa!
Bilder ifrån tisdagen, det är därför hon har fel bett
Vi hade även lite träning i att bli ledd. Med lite ledövningar som uppvärmning före och efter utanför banan. Hon var väldigt offensiv när man gick och ledde henne när hon kom till mig men nu har hon lugnat ned sig mycket men ibland kommer hon och är lite för på. Så ledövningar blev det också och en ganska rejäl promenad som avskrittning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0