DEL 2 (How the story begun...)

Så jag sprang framåt i full fart och vinkade åt bilen som förmodligen trodde jag var någon konstig blåst person, men saktade ned gjorde de så att M´s häst sprang förbi oss och hem mot stallet i full fart. Jag vände och sprang efter och medans hästen travade fram och tillbaka utanför hagen med alla kompisarna fångade jag in honom och lugnade ned honom. Jag hade absolut ingen aning vad jag skulle göra ingen var hemma i huset brevid stallet så jag stod där och funderade på vad jag skulle göra ett bra tag. Tänk om M hade skadat sig och låg med hjärnskakning någonstanns! Hon hade ridit ut helt själv. Tillslut såg jag att M kom springande längs den vägen där hennes häst tidigare skenat. Hon såg mig och började ta det lungt. När hon väl kom fram frågade jag hur det hade gått och om hon slått sig, men hon svarade förbannad "Jag hoppas du har skällt ut honom riktigt
ordentligt!"
Det visade sig då att en av våra nya grannar hade provridit honom lite och sedan hade han blivit rädd för något, den nyinflyttade grannen hade ramlat av och han skenat hem. Tur i oturen fick jag då en chans att ställa alla de där frågorna jag kommit på eftersåt och jag fick hennes och stallägarens telefon nummer. Det så det hände när jag började vara i stallet. M´s häst var även den som jag nu ridit och pysslat med i 1 och 1/2 år plus att många av de andra i stallet också passade på att låna ut sina hästar till mig så jag red ofta två stycken ibland och det var även jag som red stallägarens häst när hon var gravid och inte kunde rida längre. Så från att ha noll hästar hade jag plötsligt möjligheten att välja mellan fyra olika!
En ganska sjuk men sann berättelse till hur allt började i det här stallet för mig. Tidigare var jag i ett annat. Så det var vekligen ödet att det skulle hända just den kvällen då jag var ute och joggade och precis vid den tiden så jag kom tillbaka lagom för att fånga in honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0