Dagens Uteritt

Dagens uteritt gick faktist riktigt bra! Jag red med Emma och bestämde att jag skulle bestämma allt idag. Dvs var vi ökade hur länge, hur vi skulle rida och vart. Jag bestämmde mig för prova att rida först med Indie hela tiden, eftersom travhästar brukar gilla att ligga först, även om det inte varit något problem med att liggla efter eller brevid någon med henne förut.

Det verkade faktist som att det hjälpte. Traven gick underbart, hon lyssnade super och jag läte henne i stort sett bara vara. Lät henne gå som hon ville utan några större krav. Hon hade ett bra stöd i bettet och tog det riktigt lungt och fint. Även om hon försökte bitvis öka lite snabbare så att jag inte skulle märka det ;)

Mobiluppladdning: Indie och hennes röda hink, innan uteritten

Vi bestämde oss för att rida till dammen, som är en gigantisk damm som ligger lite upphöjd och där det även är ca 2 km runt den med ganska bred, fint gräsunderlag. Men innan man kommer dit måste man rida förbi en hästhage med små gotlandsruss, Indie och Emmas pålle var helt fokuserade på russen och blev galet rädda när det plötsligt flög upp två fåglar från diket på andra sidan en 40 cm brevid. För mig och Indie var det värst eftersom vi red först. Jag kan lova er att man typ nästan flög ur sadeln. Det kändes som att hon låg ned platt fast hon stod på benen! Och sedan kom min kommenar "coolt att jag inte ramlade av! vad grym jag är" sedan går vi ett steg till och en till fågel flyger upp och hon blev lika rädd igen. Men jag satt kvar, det hade ju varit lite roligt om jag ramlat av efter min kommentar ;)

Resten av passet gick riktigt bra förutom att Indie var rädd för en blå pinne, livsfarlig tyckte hon. Vi klätrade även i lite backar och det var så otroligt härligt väder ute. Våren är här! Vi red och njöt verkligen, speciellt när man kom till de ställena där det var lä, kändes som om det var sommarlov istället för påsklov.

Jag både ryktade, sadlade och sadlade av utanför stallet och då är det verkligen vår! Lite blåsigt var det men härligt. Lite jobbigt att stallägarna höll på attgräva med en grävmaskin i trädgården typ 5 meter bakom oss men det är ju samtidigt riktigt nyttigt för hästarna. Sen kom även en gigantisk traktor in på gården och de höll på att greja med den (Dvs. gasade och vrålade ;) )

Jag passade även på att tvätta Indianas ben och svans då hon ändå var blöt eftersom vi gick i vatten på ridturen också. Tror seriöst jag skrubbade dem i en timme. Men sen var de riktigt vita och fina. Men förmodligen lär de inte vara det länge till då jag släppte ut henne i vår leriga hage. F var ute på en ridtur själv och kom tillbaka när jag var klar med Indie så jag satt på vårt fina räcke och bara myste med Indie som stod och sov med sitt huvud i mitt knä. Så en riktigt lyckad underbar och mysig dag i stallet med Indie blev det idag.


Mobiluppladdning: Se vad vita bakfossingar Indiana fick, dessutom gör mobilen alltid bilderna gulare och det var i skuggan så de var ännu vitare! Vill även passa på att rekomendera er hästägare med häst med två strumpor, börja alltid tvätta de först. Annars om du gör som jag har man kramp i handen när man kommer till den sista vita strumpanoch det resulterar i att man har en vitare strumpa på hästen och en smutsigare ;)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Söt hon är!!



SV: Hmm det är underbart här!!

2011-04-17 @ 20:56:18
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0