Tyvärr

Tyvärr allihopa kan jag inte lägga upp bilderna på min nyinköpta utrustning som planerat eftersom det verkar vara något fel på blogg.se just nu. Så vi får vänta till senare ikväll. Men förmodligen kommer det inte fungera förrän imorgon. Jag har i alla fall varit i stallet och pysslat med Indie och träffade även F. Många av hästarna hade fått svullna ben, vilket förmodligen beror på vädret. Så ush ush vi får hålla koll på det. Lovar att lägga upp bilderna så fort allting fungerar som vanligt igen.

Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i Englands storstall

Hejsan! Ursäktar sent svar, missade din kommentar och såg den nu :)



Det är en del mockning, som i alla stall, men i dagsläget så är det ca 4 boxar som mockas tre gånger om dagen. Då vi är fyra personer så delar vi upp det, vissa gör vissa grejer och vissa gör annat. Bär inget vatten då vi har automatisk vattenpåfyllning i hagarna och nog har vi en del unghästar men inga hästar är omöjliga :)



Nog är det viktigt att man hamnar på ett bra ställe, och se till att ha lite extra pengar på kontot så man kan beställa en flygbiljett hem om det inte går alls. Se till att ha en prövotid innan du skriver kontrakt, jag hade två veckors prövotid utanför kontraktet, så om jag hade ogillat det för mycket så hade jag helt enkelt haft möjligheten att ta mitt pick och pack och dra.



Jag ska stanna ett år, det är vad det är sagt och vad kontraktet är på, men man vet ju aldrig vart vägarna tar en. Jag får ca 4000 kr i veckan, utbetalning varje fredag, och nu när jag inte hunnit fixa ett bankkonto än så får jag det i kontanter.



Jag har hört om folk som hamnat på dåliga ställen också, tyvärr händer det, men anvädner man sig av en respekterad firma så som Swedecare så ser det företaget till att stället är bra innan de skickar dig dit. Anne Norton gjorde ALLT grundjobb till mig innan jag åkte, och såg till att allt pappersjobb var klart innan jag bokade en flygbiljett. Och nu för tiden finns ju i princip allt på internet, så googla runt!



Människorna är helt underbara, har träffat mycket nytt folk som jag trivs bra med och det är verkligen en livsupplevelse som jag är riktigt glad att jag tagit mig in på. Känner mig inte ett dugg ensam, finns folk runt omkring mig och jag kan fortfarande ha kontakt med mina vänner och familj via internet.



Skriv gärna tillbaka om du har fler frågor eller funderingar! :D

2010-11-27 @ 13:49:33
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0