Täckesvärlden

Som ni kanske märkt är jag mitt inne i täckesvärlden. Jag skall införskaffa ett vintertäcke och ett svett/fleece täcke. Frågan är att lyckas hitta ett bra och snyggt täcke. Om man skall ha två vintertäcken. Skall man då ha ett med 300gr och ett tynnre typ 280gram eller två i 300?
Nu har det även kommit lite nyheter på hööks.se

VS
300gram                                                                  280gram

Är riktigt sugen på det vänstra med tanke på          Ja, den här har ni sett förut;) Den ser lite tråkig ut gämfört
designen och den ser skön ut med högre hals.         med den nya till vänster. Men jag tror nästan jag kommer
Men den får ett - pga det är lite tveksamt att färgerna  ta och köra det säkra kortet. Alltså dethär täcket.
kommer passa på Indie (Fux) Tror att färgerna är
ganska klara och det är ganska stor risk att det kommer
att skära sig.


Har ni några andra förslag på vintertäcken?

Kommentarer
Postat av: elli :)

det högst upp var ju lätt snyggast! ;)

2010-11-22 @ 22:20:35
URL: http://ellinorelindell.blogg.se/
Postat av: Agnes - Hästskötare i Englands storstall

Jag älskar Mark Todd's kollektion, speciellt hans Combo Plus täcken med fast hals, 350 gr fyllning, 1200 D ripstop. Tjockt, tätt och andas bra, dock är det väl i lite dyraste laget kanske..



Annars har jag Bucas och Amigo täcken. Underbara, och framför allt så älskar jag täcken med hals.



Hur tjocka täcken du behöver beror ju på så mkt, om din häst är rakad eller ej, hur kallt det blir där du bor och så vidare.. Min häst gick i ett tunt regntäcke trots -30 i dalarna och han fröst då inte - men han var orakad ;)



Hoppas du hittar något kul i täckenvärlden!

2010-11-24 @ 23:50:42
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Agnes, coolt attr du har hittat hit, jag har läst din blogg lite då och då innan jag skaffade mig en.:D



Jo, visst finns det underbara täcken i den högre prisklassen. Men det känns ju lite onödigt när man inte riktigt vet hur framtiden ser ut för sig själv med hästen

2010-11-25 @ 19:14:14
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0