Min första ridlektion EVER!:)

Som sagt var på ridlektion igår, det största problemet var väl att komma dit. Indie hade bestämt sig för att inte gå på transporten. Så var det med det. Grejen är den att hon är inte rädd för den, bara rackarn envis! Jag tror det tog ca 30 min innan hon var på transporten, och när hon väl kommit på ställde hon sig och kliade sig mot bomen längst fram. Hon är lite söt hon, men envis. När vi väl kom fram var stackarn helt genomblöt av svett dels pga lastningen dels pga hon stressat upp sig. (Lastningen hem gick toppenbra! Hämtade en hink med foder och hon gick på efter 5e försöket)

Väl på ridlektionen fick jag beröm för att jag hade mjuk hand och Inde lyssnade bra och var känslig för hjälperna. Det blev en lugn lektion eftersom det var första gången hon var i ett ridhur och hon inte skulle bli uttråkad och så. Vi fick endel övningar att öva på och nästa tisdag är det iväg igen:) Jag tror det kommer bli bra det.


Kommentarer
Postat av: Matilda&Vicky

Åh du har med fux =)



SV: Hmm jag vet på vintern blir hon mörk och sen på sommaren ljus. Men sen så beror det på ljus och så!! Hehe!

2010-11-05 @ 08:35:55
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0