Idé

Haha, lite konstig rubrik kanske ;) Men jag hade iallafall stallet i morse och kom på en idé. Det var nämligen så att Indie hade fått en annans häst´s täcke, och jag vill inte att någon skall ta mitt täcke på deras häst. Det är inte för att vara bitchig eller något. Det är pga en häst i stallet hatar att ha på sig täcke och alltid biter sönder sina täcken. Undrar hur sjukt många täken han bitit sönder då hän även är gammal. Så det är pga att den hästen och Indie har liknande täcken och samma storlek jag kom på idén. För jag vill inte att någon skall lägga på mitt täcke på hästen som biter söner dom. 

Min idé är iallafall att ta kort på allas täcken och göra en liten täckeshandbok till stallet där det står vems täcke det är och eventuellt hur tjockt det är och sedan några rader där ägaren kan skriva tex när man vill ha på just det täcket. Här kommer ett litet försök till ett exempel:

INDIE

Mikaelas täcken kan man känna igen då hon
endast har täcken från märken Thermomaster

Det här är ett av mina tynre vintertäcken och kan användas när
det är ca -5 eller kallare ute och det inte känns så blåsigt.

Jaja det här var det enda jag orkade fixa iordning som exempel, hoppas ni förstår vad jag menar. (och nej jag vet att jag inte bara har täcken ifrån thermomaster, det här var endast ett exempel.) Nu skall jag iväg till stallet och fota täcken. Det lär bli en hel del när det är 6 hästar. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0