Härligt väder

Det var egentligen meningen att jag skulle fota massor idag eftersom det var så fint väder men det blev inte av... Däremot blev det en massa ridning istället. Jag red först en häst i stallet på banan då hans matte inte kan rida just nu. Sen red jag ocg F ut och då red jag Indie. Vi tänkte hålla oss i närheten av stallet då veterinären skulle komma och kolla på F´s häst.

Vi hittade ett jättebra ställe där en traktor hade kört som vi kunde trava på. Båda hästarna blev så sjukt pigga då. Indie blev så glad att hon tog några galopp språng och sparkade bakut. Buse. Sen fick vi tyvärr vända hemåt igen för att vänta på veterinären.

Men när vi sadlat av och allt så ringde Vet och sa att hon inte kunde komma pga en häst som blivit påkörd och behöve sys! Sjukt läskigt, hoppas att det inte var någon ryttare på hästen när den blev påkörd! Så Veterinären skall komma imorgon istället.

Det är riktigt mysigt när det är -10 och solen skiner och det är helt vindstilla. Då är vintern ganska bra egentligen och det är ganska skönt att ut och rida. Så det var en mysig ridut med F idag, även om den blev kort..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0