Billister, ta ert ansvar!

Ojoj vad det har varit fullt upp idag. Jag och F hade tänkt att talka bakom hennes häst med pulka! Hon skulle rida och jag skulle få åka pulkan. Tyvärr blev det ändrade planer när veterinären kom och gav hennes pålle lugnande. Så efter Vet åkt så red jag ut själv. Det gick faktist bra dock mötte vi samma traktor flera gånger och Indie blev lite orolig. Vädret blev fint och det var riktigt kallt. Indie fick springa av sig lite.(dock bara trav :( ) Annars var det en mysig kort ridtur eftersom jag som sagt skulle iväg senare.


Hästen som veterinären åkte till igår hade fått så svåra skador att den fått avlivats! Lider verkligen med ägarna. Men det är sjukt lätt att blå påkörd när bilarna bara flygerförbi när man rider på vägen och det är så halt spm det är nu. Som tur var så klarade chaffören sig och det var ingen som red på hästen (tror jag :S ) Billister borde verkligen ta sitt ansvar och sakra ned vid hästekipage! Alla hästar står inte still om det kommer en bil körande som en dåre!
Just de här bilisterna kunde säkert ingenting göra, då hästarna rymt. Men jag menar under alla årstider. Hästar kan faktist bli rädda och dra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0