Back in the saddle!

Bokstavligen. Nu har jag försiktigt fått börja rida igen!! Sedan ca en vecka tillbaka. Men jag måste ta det överdrivet lugnt i ca 2 veckor till och får absolut inte ramla av då ryggen ännu är under läkning. Men, veckorna har trippat på och jag hoppas att få klara besked på onsdag av sjukgymnasten att det bara är att tuta och köra på som vanligt igen.
 
Idag blev det lite ridning på ridbanan och ja..Det gick inte riktigt att bara fortsätta där man slöt för 2 mpnader  sedan...Med dressyrsadel kände jag mig som en nybörjare igen, men jag fick ta första galoppen på 2 månader på min egen häst och det kändes fint. Även om det var på en tråkig ridbana. Jag kände mig lite vinglig och med noll koll. Så luffade mest runt och hoppade några småhinder och bommar som var uppställda, ja i dressyrsadel och utan tillåtelse egentligen men äsch. Bara att hoppa 30-40cm hinder gjorde en lite extra glad. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0