Kikhål genom transportdörren

Det finns vissa delat av hästägandet som är lite tråkigare än andra. Det finns även vissa saker inom hästägandet som är tråkigare att lägga pengar på än andra. En sån sak är underhåll av hästtransport.
 
Fredagens dressyrlektion gick ju som en dans, och tur var väl det.
 
Innan lektionen när jag tränsade Filur i transporten blåste dörren upp med ett pang. "Satan" tänker man som alla andra gånger och sen var det inte mer med det. MEN vad skådar mitt öga i backspegeln när jag skall åka hemåt måt stallet igen, något myctiskt på transportdörren. Jag går ut och kollar. Vet inte vad jag skall ta mig till när jag står där och chockad ser rakt igenom min transportdörr! Det har blivit ett jäkla HÅL rätt igenom den! ca 3-4cm i diametern! Då hr jag haft så jäkla otur att veven till stödhjulet var fastvevad just åt det hållet där transportdörren är OCH på hela jäkla transportdörren var det såklart en ca 10x10 cm fuktig fläck rakt igenom dörren, precis på den höjden att om dörren skulle råka slå upp, och om stödhjulsveven råkade vara ställd i ljust det läget mot transporten skulle det bli en fulträff! och det blev det! Så jäkla ledsen och arg över den maximala oturen! 
 
Så nu klarar sig väl den dörren kanske ett år sen lär det vara helt genomrutten tills nästa vår. Skoj..
 
Jag lyckades dock trycka ihop hålet i dörren igen eftersom det var så mjukt av fukt så nu der det bara ut som  sprickor. Men det kommer ju som sagt att ruttna mer nu när det väl blivit hål. Yey vad kul att lägga ned pengar på det!



Någon som vill donera en helt ny hästtransport åt mig? 

 
Såklart hade sommardäcken börjar bli torra och spruckna så det var bara att köpa 4 nya såna nu också. Vill inte att nåt däck skall smälla när man har häst i släpet.
 

Nya dojjorna på släpet. Hejdå x-antal 1000lappar...
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Fyfan vad pissigt rent ut sagt. :(

2015-06-19 @ 13:44:44
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0