Sporrar

 
Ikväll är det dags för hoppträning igen! Wiie! Jag skall prova att ha sporrar på mig, scary. Har ridit med det EN gång tidigare och det var på Filur och då blev jag avbockad. Hehe.
 
Nej men skall jag lära mig använda det är det ju bra att jag har dem när jag rider inför en instruktör så att man lär sig använde dem på rätt sätt. Mina ben är alldeles för klena för att orka rida ihop Filur och få honom framåt på samma gång har jag fått hört.
 
Men lite läskigt är det, har alltid varit lite anti sporrar. Men mestadels för att jag sett folk som använt dem och hanterat dem på fel sätt. Det är även det jag är rädd för att jag kommer göra. Jag är inte van att hoppa så mycket, sakll jag även nu klara av att göra det med sporrar utan att peta in dom i Filur :P Menmen, förhoppningsvis går det bra.
 
Skall bli riktigt skoj att hoppa lite idag och förhoppningsvis går det bättre än det gick sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0