Vårkänslor!

Vaknade med vårkänslor imorse. För 5 dagar sedan var det fullt med snö ute. För 4 dagar sedan regnade nästan allt bort. Sen har det varit sol och lite varmmare ute. Idag hade vi sol och 5 plus ute. Det luktade vår och regn. Härligt. Så jag åkte till stallet och tvättade blankabus om benen, svansen och magen. Hon var helt brun och svart och ofräsch. Så det blev bättre, men långt ifrån perfekt. Hennes svans är iallafall nästan vit nu. Tror jag höll på och tvättade och gnuggade och flätade henne i över 1 och 1/2 timme, om det ens räcker.

Egentligen skulle jag ha ridit men eftersom jag blev tvungen att tvätta magen på henne ockkså ville jag inte slänga på henne sadelgjord. Så istället fick det bli en barbacka tur. Hur mysigt som hellst! Tyvärr hade solen försvunnit när jag tvättat klart men superhärligt var det iallafall. Småtravade lite men annars blev det bara skritt.

             
Fina Blankis <3

Jusst nu her hon ut som ett luddtroll så det fick bli en bild från nån sommar istället ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0