Usch. usch, usch

Är sjuk, vääldigt irriterande och tröttsamt. Höhö konstigt va?  Men skönt att det bryter ut då jag mått usch i flera veckor. Så låt det bryta ut och gå över.

Har varit i drssyrstallet både i Lördags och igår.

I lördags red jag med Valters gamla ägare, fick lite tips osv. Jag trör även att jag nästan förfrös mitt pekfinger! Jäklar vad läskigt det var! Det var sjukt kallt ute. Jag skulle inviga mina nya ridhandskar. Då är dom ju sådär härligt platta och oinridna och tighta. Gud vad läskigt det var stannade efter halva passet tog av mig vanten bara satt där i typ chock och försökte röra det. Var väldigt nära att jag var tvungen att avbryta och gå och värma mig. Men sen vaknade det till liv och jag fortsatte rida utan handske på den handen. Mycket bättre.

Annars flöt väl passet på så gott son det kunde. Jag lyckades halka omkull förrförra veckan och kunde knappt rida då jag lyckades slå i min svanskota så jag kunde liksom inte sitta ned i traven, knappt rida lätt och galoppera lite.  Det gör likson ont när man böjer sig, när man hoppar (typ av hästen) osv.osv.


Men i ridningen i går kändes den mycket bättre. Det blev ett kortare pass. Mådde inge vidare och orkade inte så mycket. Och idag är jag sjuk..Jahopp. Jag som är riktigt sugen på att hoppa upp på ponnyn och ut och galoppera i snön! Får väl vänta några dagar till...

Kommentarer
Postat av: Mysan Carlsson

Sv: Varför ville du inte visa ditt namn med den kommentaren? det var väll inget farligt..

Jag vet, men det var ändå besöksrekord och med det menar jag hur många som gått in på min blogg, eller hur många gånger det har klickats in på den! ;)

2012-02-06 @ 15:53:23
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0