Travare är också en häst

Travhästar. Antingen värda hur mycket som hellst, eller redo att gå till slakt. Men allt det där är ju ingen nyhet. Däremot vill jag hylla ER, ER med ridtravare, er med en travhäst. Er med ett varmblod eller allt var ni kallar det. NI är grymma. Att ha en travare gör endel begränsade med hästen inom tävlingar osv, men tänkt efter, ni mår bra. Eller ni BORDE iallafall må bra. För ni har förmodligen räddat ett liv och en häst.

Så jag diggar alla er som har en travare, lägger ned pengar och tid på de underbara hästarna. Ni som har kunskapen om att sköta och äga en häst på bästa sätt och äger en travare. Dessa underbara individer som ofta utbringar så stor kärlek och har en sånt trevligt psyke. Som alltid försöker och gör sitt bästa. Travhästar, hästar som alla andra men ändå så olika och många ser ned på och inte vill ha.

Därför vill jag bara hissa alla er som äger en travare, som tar hand om dem. Ni som ger dem en andra chans och ni som ser på en travare som en häst, inte som en travare.

Jag HAR faktist stött på människor som ser ned på travare, jag har mött människor som sagt rakt upp i mitt ansikte att travhästar skall springa på travet annars kan de lika gärna avlivas. Jag har mött männsikor som sagt så och värre saker rakt upp i ansiktet på mig när jag sa att jag hade en travare på foder. Då var de så kallade "hästmänniskor".


Jag har bestämt att när jag väl blivit tillräckligt gammal och bosatt och har råd med hästar då skall jag ha två stycken. Ett svenskhalvblod eller liknande och en travare som ingen ville ha. Så skall jag ha det, jag skall rädda en travare som annars skall gå till slakt, eller leta upp fina Indie och köpa henne även om jag vet att hon har det bra.






Så alla ni med travhästar ni är bäst! Och ni har förmodligen räddat ett liv. Så låt inte folk se ned på er, ni skall vara stolta.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att läsa Mikaela! Då kanske det glädjer dig ÄNNU mer att jag ska bli med en ridtravare till ;) Var ju verkligen inte planerat på något sätt men en blick in i dom ögonen och jag var såld... :)

2012-02-06 @ 20:31:31
URL: http://myfavoritesidekick.wordpress.com
Postat av: Anonym

Är det sant? Jag har haft travare i snart 14 år och har aldrig stött på såna männsikor, bara hört talas om dem.

2012-02-07 @ 14:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0