Att vara på 3 ställen samtidigt

Det är något som jag verkligen skulle vilja just nu.

Jag vill vara i "dressyrstallet" och rida fina Valter för han är så otroligt duktig och kan lära mig hur mycket som hellst. Jag skulle kunna utveckas i min ridning enormt.

Samtidigt har jag fått erbjudandet att jag kan få komma och rida massor av hästar hos Indies ägare, som nu köpt ännu fler hästar. De har också börjat med "ridlekis" och lär små barn att rida och sköta hästar. Hur kul hade det inte varit att hjälpa till där med massor av olika hästar stoor ridbana ;) och lite nya ridvägar som man aldrig ridit. Alla personerna där är så himla härliga och snälla! Man blir så glad av dem. Sen har de även några unghästar, hur kul hade det inte varit att varit med och pysslat med dem från grunden?

Men sen har jag ju även stallet här hemma. Som också är HEMMA. Alla härliga personer här. (som säger att jag måste köpa häst NU så att jag kommer tillbaka till dem på "heltid" (vi hade inte setts på ca två veckor ;) ). Stallet här är ju som sagt "hemma" och kommer nog alltid vara det. Hemmastallet där man kan alla hästar utan och innan. Hemmastallet som har alla ridvägar som är så trött på att man bara vill kräkas (nästan). Det absolut tråkigaste med hemmastallet är att det INTE finns någonstans att rida när det är massor med snö och halt. Man blir galen. Då skall man trippa fram 1.5 kilometer på blankis över stora vägen (80 väg) för att sen komma in i skogen där man kanske kommer fram om man har tur. Sen skall man hela is vägen tillbaka också. men man kan ju inte få allt.



Men jag VILL verkligen vara på alla ställen samtidigt. Dte hade varit så otroligt roliga på olika sätt i alla stallen. Men jag måste iallafall upp till Indies ägare och kika på de nya hästarna och alla andra tusen hästar ;). Sen skall vi även åka till Indie och hälsa på henne!! :D

Kommentarer
Postat av: Daniela

sv: Ja visst är dom :D jag tror att de är vanliga bondkatter, dock har föräldrarna inslag av norsk skogskatt, typ :)

2012-02-23 @ 16:59:58
URL: http://backstromphoture.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0